ONLINE TRENING

Vi vil at du skal holde deg fysisk aktiv og opprettholde gode treningsvaner gjennom hele pandemien.

Våre flinke trenere har derfor laget flere effektive online treningsøkter, som du kan gjøre hjemme i stuen eller utendørs.

Flere øvelser og økter kommer snart!

DYNAMISK OPPVARMING

For å forebygge belastningsskader og gjøre kroppen klar til dagens treningsøkt, anbefaler vi deg å gjennomføre denne oppvarmingsserien 3 til 5 ganger. 

 

Sitter du på hjemmekontor kan denne dynamiske oppvarmingen også fungerer bra som en kort pause fra en statisk sittestilling. Det er viktig å variere sittestilling og holde pauser gjennom dagen, for å forebygge belastningsskader i rygg, nakke og skuldre. Oppvarmingsserien passer for alle uansett treningserfaring og nivå. 

VARIGHET: 3 - 5 min., men gjør det i eget og rolig tempo.

UTSTYR: Det kan være behagelig med en yoga-matte, men ikke nødvendig for å gjennomføre oppvarmingen. 

DYNAMISK STRETCH

For å øke kroppens bevegelighet og forebygge skader, anbefaler vi deg å gjennomføre dynamiske stretching-serier daglig. Dynamisk stretching kan også gjøres som oppvarming til annen treningsøkt eller for å bryte opp en lang arbeidsdag med hjemmekontor.

 

Du kan dele opp serien, eller gjøre den i ett. ​Dersom du gjør serien som en egen streching-økt, foreslår vi at du bruker god tid og gjør hele serien 3 - 6 ganger. 

VARIGHET: 3 min., men gjør det i eget tempo, og gjerne flere ganger. 

UTSTYR: Det kan være behagelig med en yoga-matte, men ikke nødvendig for å gjennomføre strecthing-serien.

TRENINGSØKT FOR HELE KROPPEN

Effektiv treningsøkt du kan gjøre hjemme på stuegulvet eller ute i parken. Økten består av 6 øvelser hvor du får trent ben, mage, rygg, bryst og skuldre. 

Vi anbefaler to runder med 60 sekunders arbeid og 20 sekunders hvile, etterfulgt av to runder til med 45 sekunders arbeid og 15 sekunders hvile. Start på toppen og jobb deg nedover øvelse for øvelse. Ta 1 minutts pause mellom hver runde.  Lykke til!

VARIGHET: 30 min.

UTSTYR: Klokke med sekundviser. I hovedsak øvelser med kroppsvekt, bare én øvelse med vekter. Har du ikke vekter hjemme, kan du bruke to brusflasker med vann eller annet som gir motstand.

ØVELSER:

- Knebøy med utfall

- Tå touch

- Hofteløft m/ press

- Diagonal crunch

- Pike push up

- Strake benløft 

TABATA INTERVALLØKT FOR BEDRE KONDISJON

Tabata er perfekt for deg som vil ha en effektiv svettefest hjemme i stuen eller i parken.

 

Tabata-økten består av 8 runder på hver øvelse med 20 sekunders arbeid og 10 sekunderes hvile. Hver øvelse varer da i 4 minutter, inkludert pausene.   

Økten passer for deg som har trent litt fra før. Husk å varme opp kroppen før du begynner på intervallene. Vi anbefaler en dynamisk oppvarming eller stretch. Se eksempler over. 

VARIGHET: 32 min.

UTSTYR: Klokke med sekundviser. Hantler som kan brukes på øvelse 3 og 7 for å gjøre økten enda litt tøffere. 

ØVELSER:

- Knebøy-hopp med kryss

- Planke med hopp ut-inn-frem-bak

- Bent over med Y-W-T

- Utfall bak med sidesteg 

- Planken med ledd-touch

- T-armhevninger

- Lav knebøy-gange i kvadrat

- Crossfit burpees

KONTAKT OSS

MEDISINSK SENTER
medisinske@magnat.nhn.no

TRENINGSSENTER
post@magnatcenter.no

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
Finn veien til Magnat Center
HER FINNER DU VÅRT MEDISINSKE SENTER

BESØKSADRESSE

Drammensveien 130, B8

0277 Oslo

POSTADRESSE
Postboks 454 Skøyen, 0213 Oslo

FAKTURAADRESSE

magnatcenter@ebilag.com

©2012 MAGNAT CORPUS HOLDING AS